CUPRA Nederland is de komende 3 jaar ‘Founding Partner’ van de KNLTB Padel. Met deze samenwerking ondersteunt CUPRA de KNLTB bij de verdere groei en professionalisering van de padelsport in Nederland. Bovendien geeft het merk hiermee een geheel eigen, nationale invulling aan het sponsorship dat CUPRA internationaal al jarenlang met de World Padel Tour heeft. Vanuit dit partnership wordt CUPRA tevens naamgever van de officiële KNLTB Eredivisie Padel en van de KNLTB padelranking.
CUPRA en padel passen goed bij elkaar en delen hetzelfde DNA. Maarten Janssen, Managing Director CUPRA Nederland: “Bij zowel CUPRA als padel gaat het om passie, prestatie en emotie. Daarnaast zijn ze allebei vernieuwend, nationaal en internationaal groeiend in populariteit. De sportiviteit en dynamiek komt mooi samen in de slogan CUPRA x PADEL. PLAY ANOTHER WAY.” Op basis van dit credo wordt CUPRA ‘Founding Partner’ van KNLTB Padel plus naamgever van de officiële KNLTB Eredivisie Padel én van de KNLTB padelranking. “Het is geweldig dat we samen met de KNLTB en de andere ‘Founding Partners’ ons gaan inzetten om de sport in Nederland naar het volgende level te tillen én verder te professionaliseren, onder andere door het organiseren van speciale events”, aldus Janssen.
850 padelbanen… and counting
Padel is één van de snelst groeiende sporten in Nederland. Nu al zijn er zo’n 75.000 actieve spelers en naar verwachting loopt dat aantal binnen drie jaar op tot 140.000 padellers. Inmiddels zijn er ruim 850 banen waar de racketsport kan worden beoefend en elke week komen er banen bij. In 2024 zijn dat er waarschijnlijk al zo’n 1.200.
Albert-Jan Smid, commercieel manager KNLTB: “Deze cijfers laten zien dat padel hard op weg is om zich in de top 5 van meest populaire sporten in Nederland te nestelen. In Spanje, het thuisland van CUPRA, is padel na voetbal inmiddels de nummer 2 sport van het land. Fantastisch dat CUPRA zich nu ook aan padel in Nederland verbindt en we samen deze nieuwe sport verder gaan uitbouwen.”
Over CUPRA
CUPRA is een nieuw avontuur gestart in Nederland. Het sportieve Spaanse automerk focust met plug-in hybride en volledig elektrisch aangedreven auto’s op krachtige, geëlektrificeerde prestaties en rijplezier. Daarmee is CUPRA een merk voor autoliefhebbers die bovendien veel waarde hechten aan design uit Barcelona. De oriëntatie en aanschaf van een nieuwe CUPRA verloopt in Nederland geheel online via www.cupraofficial.nl, ondersteund door enkele CUPRA Garages waar de modellen en het merk ook fysiek te beleven zijn.
Afbeelding header v.l.n.r.: Albert-Jan Smid, Maarten Janssen (Directeur SEAT & CUPRA Nederland) , Jacco Eltingh, Steven Fröhlich (Marketing Communicatie Manager CUPRA Nederland).